tisdag 29 juli 2008

Flodhästklänning

Jag har sytt en klänning av det röda flodhästtyget. C provade den förut i kväll och den satt inte bra. Den blev för stor, alldeles för bred och c:a 10 cm för lång. Jag måste ta in den minst 1 cm på varje sida. Nu är jag för trött för att börja sprätta. Det får bli en annan dag... Tänkte att jag kan visa upp den som den är just nu i alla fall. Mönstret är från Allt om handarbete. Det är första gången jag använder mig av det här mönstret och jag tänkte att C som är två år är det nog bäst att dra till med storlek 3 år , men det behövdes inte...



Rött flodhästtyg från IKEA


1 kommentar:

Amandha sa...

ååå din flodisklänning var ju jätte fin med =)
Mönstret på min är ett omändrat ottobre mönster kommer tyvärr inte ihåg från vilket nr av ottobre det var.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...