fredag 25 juli 2008

Höst?

De här kläderna sydde jag för c:a två veckor sedan. Då var det nästan så man trodde att det inte skulle bli någon sommar i år så det var lika bra att sätta igång och sy lite höstkläder. Men nu har ju solen och värmen äntligen kommit tillbaka. Visar i alla fall upp lite grann. Två par bruna muddbyxor har det blivit. Paret längst fram ska jag ge bort. Vad svårt det är att fotografera brun velour!

Muddbyxor i velour

Här är en singoallatunika sydd efter Allt om handarbetes mönster. Det är aningen smalare än Stoff och Stils mönster. Det skulle vara fickor fram men det hoppade jag över. Under en sån här tunika kan man ju till vintern ha en långärmad t-shirt eller body.

Brunt passar med rosa...

Sydde en långärmad singoalla också. Den blev både bred och lång men hon växer väl i den så småningom. Jag tycker att det blev lite pepparkakedräkt över det hela men jag tycker tyget är fint. Det kommer från Stoff och stil.

...och med rött

PS. Är det någon som vet varför vissa bilder blir klickbara och vissa inte? Vad gör jag för fel?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...