torsdag 24 juli 2008

Pippityg

Pippityget från Åhléns tycker jag är fint. Synd att det gröna Pippityget inte verkar finnas kvar. Jag sydde ett par byxor och en tunika. Inte tänkt att ha dem ihop. Det blir liiiite för mycket då! men snyggt att ha var för sig. Mudden är återigen från den slaktade collegetröjan. Man kan få ut väldigt mycket material från gamla begagnade kläder.

Har sytt en tunika i IKEA:s flodhästtyg också. När jag sydde Pippitunikan räckte inte tyget riktigt till. Jag hade tänkt att göra puffärmar som på flodhästtunikan men jag tycker att det blev fint ändå med kantband runt om ärmöppningarna.


Muddbyxor

Tunikor

2 kommentarer:

emilia sa...

söt pippi tröja. :)

Anonymous sa...

kolla våra pippityger påtradera.com

alias: tillfällen

med reserv, för slutsåld

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...