måndag 18 augusti 2008

Jag har gjort det!

Jaha, nu har jag också gjort det. Sytt en applikation alltså! Jag har suttit och läst så många bloggar med så mycket fina applikationer att jag kände att jag också måste prova. Tycker att det blev bra för ett första försök. Jag har missat lite här och där men man behöver inte titta så noga :) Jag hade inget påstrykbart papper (kommer inte på vad det heter just nu) hemma så jag tog lite snabbtorkande klister och klistrade på tygbitarna först och sydde sedan med tät sicksacksöm. Det var lite pilligt men det gick.

Tröjmönstret jag har använt mig av är åter igen från Åsa Lennartssons bok "Sy barnkläder av mjuka tyger". Raglantröja i strl 100. Det rosa och det lila tyget är från Stoff och Stil och det limegröna kommer från Nea Nobelle. Det är ju jättebra att använda alla små tygrester som blir kvar till att sy applikationer av. Det här ska jag göra fler gånger!

Min första applikation!

Titta inte så nära ;)

7 kommentarer:

emilia sa...

fin tröja :>

LinSar sa...

Det klarade du ju galant.Det blev en hel mysig tröja

OttoPippi sa...

Hej!!! Nu har jag hittat till din blogg också!!! Så himla mycket fint du gör :-) :-)
Jag är ju okcå helt ny applicerare av applikationer! Och visst var det kul? Det blev en helfin blomma!!
Lägger för övrigt genast upp dig på min blogg :-)
Vi ses i cyber!

ikketikketheo sa...

kul - jag har just ochsa fatt färdig min första applikation ;) har inte fotat än....
jag tycker den blev fin!!
/Sara

ikketikketheo sa...

jag menar att DIN blev fin ;)

Bubben sa...

det där med applikationer måste jag också våga mig på, speciellt nu när man ser hur fint det blir! Verkligen kalas!

Sygryn sa...

Hejsan svejsan. Kula att ha hittat din blogg. Vad mycket fint du syr!
:-)Malin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...