söndag 14 september 2008

Dregellapp


Det har inte blivit något sytt i veckan. Jag har varit på kurs tidigare i veckan och så har vi firat äldsta dottern som har fyllt 12 år nu i helgen. Hon har haft tjejmiddag för kompisarna och så har släkten varit här, så det har varit fullt upp hela helgen. Men en dry bib, dry bandana, dregglis, dregellapp, kalla det vad du vill har jag i alla fall lyckats få ihop. Jag tänkte att den skulle höra ihop med det här setet. Nu vet jag inte om han dreglar så värst mycket längre men det kan ju se rätt coolt ut med en sådan här bandana i alla fall Och så kanske den kan täcka lite av den för stora halsringningen på tröjan.

Mönstret finns i "Allt om handarbete" nr 3 2007. Jag fick låna tidningen av en snäll granne. Det skulle vara tryckknappar som knäppning men det har jag inga hemma så jag tog kardborreband i stället. Det går nog lika bra. Vet inte om jag behöver tillägga att uggletyget är från Jofotex. På baksidan är det brun velour från Stoff och stil.

4 kommentarer:

ikketikketheo sa...

fin! den kommer säkert bli omtyckt! jag funderar pa att önska mig en prenumeration pa "allt om handarbete" i julklapp ;)

Anna sa...

Jättefin! Min kille dregglar inte heller, vi använder den istället för halsduk! Funkar jättebra och är coolt! =)

Sygryn sa...

Ja, ibland är det svårt att hinna med, fast det suger i sytarmen. Men kul när man lyckas knåpa ihop något litet! Tuff bandana!

Kia sa...

Vilka fina dreggel-lappar du gjort!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...