måndag 8 september 2008

Uggleset i miniformat ;-)


Jag tyckte att C:s docka behövde ett ombyte kläder så igår eftermiddag sydde jag en liten t-shirt av det bruna uggletyget som jag kantade med gul muddväv. Det blev också ett par små bruna muddbyxor till. Toppade "outfiten" med en gul mössa à la Babycoolmodell.

Familjen såg att jag satt och sydde men de bryr sig inte längre om vad det är jag sitter och syr så lite förvånade blev de när jag visade upp de små kläderna. (Sambon blev lite orolig ;-) ) C blev i alla fall jätteglad för att dockan fått nya kläder. Det var kul men väldigt pilligt att sy så här smått!

5 kommentarer:

Anna sa...

Jättegulligt! Har tänkt sy något liknande, men det kommer alltid nåt i vägen. Min son är nämligen rädd för sin docka, kanske inte lika läskigt om den har likadana kläder som han! ;)

Gekko sa...

Wow vilken snygg outfit!

Titti sa...

Vilka gulliga dockkläder...skulle min dotter behöva..Hennes arma docka är naken :-D

ikketikketheo sa...

Nu har jag äntligen revancherat mig och länkar till dig och din superbra linklista till svenska bloggar.

6-barns mamma sa...

Vilka jättefina dockkläder du sytt, gillar dom verkligen. Funderar på om jag kopiera dig lite när jag köpt lite mer trikå, är sugen på rött, gult och grönt elefantyget från jofotex (om dom inte är slut) med lite glada trikåkanter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...