söndag 7 december 2008

Ett gråsvartrandigt set


Ett set till en liten kille på 1,5 år har jag sytt idag. Vad fort det går att sy ihop kläderna egentligen när man väl har klippt ut delarna.

Det blev en tröja och byxor efter samma mönster som i inlägget innan. Lennartssons raglantröja och muddbyxor, men här blev det inga muddar på byxorna. Jag har ingen svart mudd hemma och tyckte att det var dumt att sy dit limefärgade muddar, då blir de ju lite "låsta" till just den här tröjan så det fick bli resår både nertill i benen och i midjan och det blev på så sätt helsvarta byxor. Förut har jag bara sytt en kanal i midjan och trätt i resåren men att ta sig tid och sy fast den på riktigt blir ju så mycket snyggare och säkert bekvämare för användaren då resåren inte kan vrida sig inne i kanalen.


Velouren är från Andersson & Hjalmarson, så mjuk och gosig. Den randiga velouren vill gärna sträcka ut sig när man syr men jag har märkt att efter en tvätt så är den återställd igen. Den limefärgade mudden finns hos Stoff och stil.

Den limefärgade mudden gör väldigt mycket för de annars lite dystra färgerna

10 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Jättefint, ser så mysigt ut!

Cantina sa...

Tjusiga!!!

Heilt spesiell sa...

Knallfint!!

Morvern sa...

Jättefint med de gröna muddarna till!

Bustråden sa...

fint, bra val att göra byxorna helsvarta och roligt med lime mudd på tröjan!

LumLum sa...

Jättesnyggt! Det gör så mycket att bryta av dom mörka färgerna med någon knallig detalj.

Äppel Päppel sa...

Jättesnyggt! Fin brytning av färger!

muhren sa...

underbart snyggt! är lite avis på er som kan handla på A&H, jag bor alldeles för långt borta!

Kram Linda

Jenny sa...

Cad fina saker du syr! Tröjan med fuskomlott och elefanter var underbar. Den här bloggen hamnar bland mina favoriter :-)

Mallaching sa...

Å va fin! Så synd att jag har slut på min grå/svarta velour... Blev otroligt sugen på nåt liknande!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...