onsdag 18 mars 2009

En rosa blommig singoalla



Är hemma med C idag efter att de ringde från dagis igår och meddelade att hon var dålig i magen. Vi hade precis kommit innanför dörren och fått av oss ytterkläderna så sa hon "ont i magen" och så kräktes hon i hallen. Usch! Lite senare på kvällen ville hon ha välling... Ja, ja tänkte jag, det kanske går bra. Men nej, det gjorde det inte. Den kom upp lika fort som den gick ner. Sedan igår kväll har det inte kommit upp något mer i alla fall, så det verkar som om det har lugnat sig nu.

Den här singoallan sydde jag igår kväll efter att C hade somnat. Den har legat utklippt ett tag men igår tog jag tag i det och sydde ihop den.

Tyget till singoallan är ett gammalt påslakan som jag har fått av min mormor, tycker att det är ett somrigt tyg och har tänkt länge att det skulle bli en sådan här tunika. Mönstret jag har använt mig av är ett modifierat ur Allt om handarbete, eventuellt marsnumret -08.

Jag har ju bara använt mig av tyg jag redan hade hemma så den här får bli femte bidraget till marsutmaningen Använd det du har.

Ganska glad till att börja med...

Fortfarande rätt så glad...

Tålamodet börjar tryta... Har kastat bort Po.

Vill INTE mer nu...

C gick med på att modella lite i singoallan tidigare, gick rätt så bra att få ta några kort. Jag upptäckte att kameran var inställd på makro så bilderna blev lite suddiga. Man har ju inte så många försök på sig att få knäppa av några kort så de här får duga. Nu ligger sjuklingen och vilar och ser på film.

10 kommentarer:

F . A . E sa...

Vilken söt tunika. Riktigt sommrig.

Hoppas dottern kryar på sig och att ni andra slipper magsjukan.

Junebacken sa...

Vilken fin tunika, jättehärligt tyg. Får mig att längta ännu mer efter sommaren.
Stackars lilla C, magsjuka är inget roligt. Hoppas att ni andra slipper.

Lilla NovaK sa...

Jättefin klänning! Och tyget är supersött! Man kan inte ha glada modeller jämt! =)

Ett Tu Tre sa...

Jättesöt klänning i ett härligt tyg - låt våren och sommaren komma nu, så vi slipper alla sjukor.
Hoppas dottern kryar på sig snabbt och att resten av familjen förblir friska.

muhren sa...

Jättefin singoalla, tror det är samma mönster som jag har använt!

ikketikketheo sa...

Denna singoalla ger mig hopp att sommaren kommer snaaaart ;) Hoppas C mar bra fort igen!! Min pojk är ocksa hemma sjuk, men med husta och feber :(

jonnakaos sa...

Åhhh vilken söt tunika

kram

Morvern sa...

Jättesöt tunika! Hade samma påslakan innan jag gav det till en "trasmattetant". Ångrar mig nu...

lainestuff sa...

Åh, så fin!!!

Martina sa...

Vad fin den var! Ser väldigt skön ut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...