söndag 8 mars 2009

Ett par svarta muddjeans

C tittar på Saltkråkan...

Idag sydde jag ett par muddjeans till C. Jag använde mig av äldsta dottern E:s för små caprijeans. De här byxorna har det varit många turer kring. När de inhandlades på H&M för två år sedan var de vita. E + kompisar spillde brunkräm på byxorna och vi försökte bleka bort det men det gick inte så vi färgade dem svarta och det funkade ju rätt bra. Sömmarna blev inte färgade och är vita men det tycker jag blev snyggt. Äldsta dottern använde dem sedan bara någon gång efter färgningen och sedan har de blivit liggandes och nu har de blivit för små.

Såg att BRUNo. RANGE hade sytt så snygga jeans och jag ville testa den modellen. Jag klippte bort linningen + dragkedja och lät resten vara som det var. Sydde ihop framtill där dragkejan suttit och sydde i mudd upptill i midjan och satte även muddar i bensluten. Mudden kommer från de sönderklippta tightsen, som jag använde även här. Muddjeansen blev rättså pösiga över rumpan och midjemudden blev en aningen för stor men det får jag ordna till när jag får tillbaks min egen symaskin. Jag känner mig rätt så begränsad med den här symaskinen (mormors symaskin) måste jag säga. Inga stretchsömmar finns det ju på den och så fick jag bara med en undertrådsspole, tänkte inte på att ta med en extra. Jag längtar efter min egen symaskin!




Tycker att det blev rätt ok med de vita sömmarna!


De här byxorna får bli det andra bidraget till marsutmaningen Använd det du har.

5 kommentarer:

anna sa...

Så himla snygga! Har också ett par begagnade tillklippta :-).

F . A . E sa...

Kul med återvinning och resultatet blev ju hur snyggt som helst.

Strömming sa...

SNyggt! Vad bra när man kan återvinna kläder på det sättet!

ikketikketheo sa...

Jattefräck ide!! Blir sugen jag med ;) Och smycket blev ju sa fint, brosan kommer nog gilla det!!
Vet du när du far tillbaks till maskin da? Helt klart att du längtar...

Lilla NovaK sa...

Så fina de blev!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...