söndag 8 mars 2009

Födelsedagspresent till yngsta brorsan



Efter att jag hade sytt muddjeansen till C fortsatte jag pysslandet med att göra ett halsband till min yngsta bror. Han fyller 17 år på fredag och jag tänkte ge honom ett hemmagjort halsband. Får väl se vad han tycker om det...

Panduro har/hade rea i internetshopen och jag passade då på att beställa bl a det här. Obs att jag gjorde beställningen innan jag hoppade på Använd-det-du-har-utmaningen ;-) Kul att göra egna smycken! Som ni ser på paketet så ser det färdiga halsbandet inte likadant ut, jag ändrade lite.

3 kommentarer:

Beas barnslikheter sa...

Vilka fina byxor du sytt...jag gillar de ljusa sömmarna!

Och vilket vackert halsband. Är det svårt att nypa ihop smycken? Måste man ha flera olika tänger? Jag blir alltid så förvirrad av det stora utbudet pärlor och lås och knäppen och tänger och... så vidare när jag är på Panduro. Men sugen blir jag.

TuvaLiten sa...

Tack för kommentaren:) Nu ska jag kika runt på dina fina saker, och en rolig utmaning hittade jag direkt;)

Beas barnslikheter sa...

Tack för beskrivningen...då kanske jag ändå vågar mig på ett litet projekt...trots att jag är så obeslutsam. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...