fredag 20 mars 2009

Mobilfodral


Jag sydde ett mobilfodral idag, har länge tänkt att jag skulle sy ett och nu blev det av. Jag måttade lite på fri hand genom att lägga mobilen på tyget och klippte ut efter det. Jag är ju inte direkt den första att sy mobilfodral och har fått inspiration lite här och där. Anki på Sytt gör väldigt fina mobilfodral tycker jag. Jag hittade en tutorial på Fuldesigns sida hur man kan kombinera en gammal gardin med ett par avlagda långkalsonger och sy ett snyggt mobilfodral. Jag har vändsytt fodralet och har fodrat med gul muddväv, syns inte på bilden. Jag har även sytt av hörnen nertill. Upptill vek jag in tygerna och sydde en stickning runtom och sydde då även på namnlappen.

Tygerna jag har använt mig av är ett djungeltyg från Superbuzzy som jag beställde i somras, bloggat om det här och gul muddväv från MG-tyg. Eftersom jag missade att sy på namnlappen innan jag sydde ihop fodralet så fick den hamna där den gjorde. Tryckknapp från Stoff och stil.

Det här får bli det sjätte bidraget till marsutmaningen, Använd det du har.

6 kommentarer:

TuvaLiten sa...

Tjusigt djungelfodral:)

anna sa...

Åh, så fint!!

Anna-Snoddas sa...

Finfint! Tyget är ju bara sååå underbart! :)

www.musqotdesign.se sa...

Vilket fint mobilfodral, så underbart tyg..

OttoPippi sa...

FINT!

TuvaLiten sa...

Du har en utmaning hos mig:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...