torsdag 19 mars 2009

Mössa och "dregglis"


Här är en mössa och en "dregglis" som jag sydde innan min symaskin "skar ihop". Nej, jag har inte fått tillbaka symaskinen ännu, trots att den nu har varit inlämnad i tre veckor, men den borde väl vara klar snart!

Setet är sytt som en present till en kompis son. Jag sydde ihop vändhålet på mössan och bankade i tryckknappar idag, efter mer än en månad. Tänk vad det kan ta tid ibland att bara göra färdigt sådana småsaker!

Mönstret till dregglisen kommer från Allt om handarbete nr 3 2007, samma mönster som till den här. Mössmönstret har jag gjort själv genom att rita av en köpt mössa, hoppas att den passar, den ser lite liten ut med tanke på att den ska passa en 1,5-åring men den är ju töjbar så det ska nog gå. Det randiga tyget köpte jag i höstas hos Andersson & Hjalmarson, det finns en hel del fin trikå och muddväv där också, inte bara velour! På baksidan av dregglisen och inuti mössan är det babyblå velour som var en stuvbit från A&H.

C är fortsatt väldigt lös i magen så jag kan nog inte lämna henne till dagis imorgon heller. Ingen annan i familjen har åkt på magsjukan än så länge. Hoppas, hoppas att vi klarar oss!

3 kommentarer:

anna sa...

Fina!

OttoPippi sa...

Håller tummarna för att bara lillan har magåkommor och att ni andra klarar er!!

Fint set!

Lilla NovaK sa...

Så fina, de ser verkligen mjuka och sköna ut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...