måndag 4 maj 2009

I väntan på overlocken

Man får ju försöka sysselsätta sig så gott det går utan symaskin. ;-) Det här hände i helgen.

Jag har "pärlat" ihop ett mobilsmycke.

Jag och barnen har bakat bröd. Det blev jättegoda "kuvertbröd".


Pysslat med velourprovlappar från Jofotex. Hur är deras velour? Luddar den mycket?

Och så har vi rensat i rabatten. Vi bor i lägenhet med uteplats, så det är inte så stor rabatt att tala om men det blir en del att göra ändå.


Tulpanerna är så gott som utblommade nu. Får se hur länge till löjtnantshjärtat blommar. Härligt väder har det varit i alla fall!

4 kommentarer:

ikketikketheo sa...

Det är kanske inte sa daligt för dig att vara utan maskiner för det är ju fina smycken du gör!!! ;)
Nej jag hoppas verkligen att du snart kan sätta igang igen!
Blev sugen pa att baka bröd.....:)

Fin shop du har förresten! Lycka till med det.

anna sa...

Wow vilket snyggt smycke!!
Jag gillar Jofotex velour!! Inte fullt så tjock som Hilcos, men mycket bättre än andra jag provat. Väldigt prisvärd tycker jag. Har bara provat deras enfärgade (borde få hem den randiga idag :-)) men den ska väl vara samma kvalitet som den enfärgade hoppas jag.

Bobo sa...

Vilken härlig helg! Fina bilder. Och det är ju aldrig fel med lite bling bling! ;)

makiato sa...

Fina löjtnantshjärtan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...