fredag 25 september 2009

En mössa till mig :-D

Lite trött så här på fredagkväll...

Här är mössan jag vann hos Alvinea. Det stod att mössan är i strl 52 och kan passa huvudomfång 54, och den storleken har ju inte C, så den här mössan är min! Jag var och klippte mig idag, det är konstigt hur de alltid fluffar till håret, mössan fick till den gamla vanliga platta frisyren igen. ;-)

Jag vann ju en japansk pysselbok hos Odlingspyssel och den dök också upp i brevlådan nu i veckan. Ska försöka sy ihop en liten påsdocka till att börja med och kanske avancera till en riktig Waldorfdocka sedan... (När ska man ha tid till allt man vill lära sig, tova, sticka,virka?) Kommer ihåg att jag sydde sådana här små i syslöjden och eventuellt redan på dagis. Här finns i alla fall beskrivningen till bl a en sådan och med hjälp av bilderna ska det väl inte vara allt för svårt.




Klicka här så hittar du bildbevis på pippisetet jag sydde. Hjälp vad kläderna blev stoooora! Skulle ju så klart bett att få lite mått innan, men får man reda på att man ska sy till en treåring och själv har en treåring så tror man ju att det ska fungera med samma storlek, jag lade till lite extra på längden för säkerhetsskull, det kunde jag nog ha låtit bli! Tösen ser ju glad ut i alla fall och får väl hoppas att hon vuxit i kläderna innan hon vuxit ur Pippifasen! ;-)

2 kommentarer:

Beata sa...

Mössan passar ju bra!

Mysebo sa...

Grattis till vinsten.
Bättre förstort än för litet :-) Men fint var det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...