fredag 23 oktober 2009

Använd-det-du-har-utmaning



Jag hakar på Beas novemberutmaning som är en använd-det-du-har-utmaning. Jag var lite tveksam först eftersom november är en väldigt svår månad, det närmar sig jul och man vill handla nytt. Därför blir det ju en ännu större utmaning, men man får väl gräva längre in i garderoben efter tyger och titta djupare ner i pärlburkarna :-D För det är ju faktiskt så att det inte direkt är någon brist på material här hemma, säger hon som ska på sy- och inspirationsmässa i helgen, men det är ju fortfarande oktober och inte november ännu.

Utmaningen har följande regler:

1. Vi använder enbart material vi har hemma (sytråd är det dispens på)
2. Vi försöker pyssla undan en sak varje vecka under november månad.
3. Vi väljer själva om vi kan tänka oss att lotta ut något/några saker av det vi gjort på vår blogg mot att de tävlande tipsar om det utlottade hantverket på sin blogg. (Valfritt)
4. Vi lägger upp "Använd det du har" loggan på vår blogg så vi lätt ser vilka våra medpysslerskor är.
5. Meddela ditt deltagande till http://beasbarnslikheter.blogspot.com/ Där läggs det ut länkar till varje deltagare så man kan följa sina medpysslerskors projekt för tips, peppning och inspiration!

Häng på utmaningen ni också om ni känner för det! Skapa en sak i veckan av redan befintliga material ska vi väl klara av, och det måste ju inte vara något sytt, man kan ju utmana sig själv genom att ta tag i virkningen, stickningen eller vad det nu kan vara som man så länge tänkt att man ska göra!

4 kommentarer:

Beas barnslikheter sa...

Klokt beslut...välkommen ombord!
:-D

Mia sa...

Spännande utmaning jag skulle nog behöva rensa hos mig med.

Trevlig helg

LillaBarn sa...

Hmmmm, det vore ju inga problem här eftersom jag har en hel garderob full av tyger... Ska dock beställa lite tyger från Sverige snart, och lär nog sätta saxen i dem såfort de anländer!! Och det är som sagt ingen brådska med halsbandet, gå till posten när nu har tid eller om du ska dit i något annat ärende!! Vet inte om tyget har slutat tillverkas, men du vet ju hur det är här borta, det lär väl finnas till år 2050 minst. Eftersom de nya tygerna inte lär komma förrän då...
Fast jag vill ju förståss ha de riktigt färglada ränderna, och barnsligtyget med filurerna på (gulliga små djur i olika färger) men det finns ALDRIG här...

Karin sa...

Men inspiration är ju gratis så det måste väl vara godkänt ;-) Det är en väldans bra utmaning det här... men jag har ju slut på mudd och då blir det svårt att klara sig en hel månad med kommande julmarknad. Men jag är ivrig hejarklack :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...