torsdag 8 april 2010

Livebilder och en necessär

Tack för alla kommentarer i det förra inlägget angående kläderna och magsjukan. Nu är alla friska och jag hoppas att det lär dröja lääänge till nästa gång!


Det har inte varit lätt att få till några bilder på C i nya kläderna. Jeansen gillar hon men inte tunikan. Ser nu när hon provar den igen att den är alldeles för stor upptill också. Skulle ha sytt rynktrådar som det stod i beskrivningen men jag la bara några veck runt om och mätte halsringningen mot en vanlig singoallatunika och tyckte att det såg ut att bli bra men den blev alldeles för stor. Ja, ja, får se vad det blir av den. Får försöka göra om det i helgen.


I helgen som var sydde jag även en necessär. Ritade upp ett eget mönster och sydde på "fri hand". Sydde en del i yttertyg och en i innertyg. På innerdelen sydde jag på en "remsa" som en lång ficka som jag delade av med några sömmar så det blev tre små fickor inuti necessären. Jag sydde av hörnen i botten och stoppade i innerdelen i ytterdelen och sydde en dragkedja emellan. Eftersom det inte gick att sy runt hela dragkedjan så var det bara till att sy den sista biten för hand. Jag har jättesvårt att förstå hur man ska vändsy med dragkedjor och muddar m m. Får inte ihop det. :/ Men det är väl bara att öva mer. Tyg från IKEA. Återanvänd dragkedja. Eget mönster.

Imorgon jobbar jag kort dag, så skönt med fredag! Ha det bra!

4 kommentarer:

Litefrø sa...

Så flott tunika! Den var virkelig flott på!

Anki sa...

Tycker tunikan ser jättefin ut! Necessären blev oxå finfin, jag har inte heller kommit på det där med att vändsy, förutom mössor då...

LillaBarn sa...

Har inte heller fattat hur man vändsyr med blixtlås, fast jag har inte försökt heller.... Borde väl finnas nån tutorial nånstans tycker man :0
Setet var jättefint på, tycker inte halsen ser stor ut alls.

JuMel sa...

Vad söt hon är i sina nya kläder! Synd att hon inte gillar tunikan för den är jättefin, ser inte alls speciellt stor ut tycker jag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...