måndag 26 april 2010

Nya tyger + skickade hemlispaketet

Skulle beställa lite ny vaxduk i förra veckan från Stoff och stil för att ha till haklappar och förkläden, tänkte även passa på att beställa det ekologiska svamptyget. De flesta färgerna av den prickiga vaxduken var slut och även svamptyget men det blev lite annat beställt som kompensation :)


Orange, gul och blå vaxduk var de färger som fanns inne för tillfället, fyra muddvävstyger, tre rutiga tyger, röd fleece (användes i helgen som foder i kaninjackan), rött uggletyg, röd bävernylon (ska bli ett par överdragsbyxor), röd twill och rödvitprickig viscose. En liten bit äppletyg för att det såg så fint ut och en bit marinblå krossad velour som ska bli en trollkarlsmantel (eventuellt). Sedan passade jag på att beställa fyra rullar röd tråd (overlockkoner som väl kommer räcka hur länge som  helst) till allt det röda tyget och två vanliga rullar med vit tråd. Två rullar med vit snedslå, kommer väl räcka ett tag förhoppningsvis. Jag beställde även två dragkedjor, (den röda sitter i kaninjackan), tryckknappar och kardborreband. Det blev även ett par rosor som ska sys på prinsessbakelser. Det var det hela den här gången. Jag hade velat beställa aptyget men det var också slut. De här tygerna + de som jag fick i hemlispaketet har jag tvättat i helgen så nu är det bara att sätta igång att sy! :)


Mitt skickade hemlispaket kom fram i fredags och har bloggats om nu så då kan ju jag också lägga in en bild här. Sporttemat var verkligen en utmaning och det var jättesvårt att komma på något passande. Titta in hos Gorilla syr så kan ni läsa vad hon tycker om det.

4 kommentarer:

Anna sa...

Vilket härligt paket :-) Du har verkligen tänkt på mycket när du beställt. Själv brukar jag vara så ostrukturerad så jag får beställa flera gånger - eller springa runt stan och leta det jag behöver...

KRUMELEJ sa...

Måste bara skriva och säga hur enormt förtjust jag blev i jackan från förra inlägget. Den är helt UNDERBAR!

Fellai sa...

Vilket härligt sykit du beställt, många fina tyger att sätta saxen i :)

mysigtdesign sa...

Vilket härligt paket. Och även jag blev jätteförtjust i jackan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...