fredag 29 juli 2011

Virkade godsaker

C har kommit in i en period nu när hon älskar att leka kafé. Jag tyckte de såg lite tomt ut på faten så jag satte mig och virkade lite kakor. C blev nöjd men nu vill hon ha minst fem till av varje sort, helst ett helt fat med kokosbollar. Aj, aj, jag har redan ont i tummen.


På bilden är det alltså två ballerinakakor, en syltkaka, en kokosboll och det längst bak ska vara en maräng, den kan även funka som vitlök.


Istället för att virka ett helt fat med kokosbollar så gjorde vi den äkta varan :) Mums!

Nu är det inte så många dagar kvar på min utlottning, den avslutas på söndag, var gärna med.

3 kommentarer:

Nina/littleperky sa...

När jag fört såg bilden aav kokosbollarna undrade jag hur de kunde se så äkta ut ;-). Bakverken ser läckra ut, både de virkade och de riktiga!

Daniel Eklund sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

dorabella sa...

Häftiga! Du e en riktig fena på att virka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...