söndag 7 augusti 2011

Kjol till mig och veckans påbörjade projekt

Nu har jag sytt till mig själv, för första gången på 20 år, kanske inte riktigt men nästan i alla fall ;)

Det blev en prototypkjol av en stuvbit från Ikea.


Jag ritade av en köpt kjol men tänkte inte på att Ikea-tyget inte är stretchigt överhuvudtaget utan helt stumt så den blev i tajtaste laget men jag lyckades komma i den till slut.

Här är en bild på olika projekt som påbörjats under veckan. Bilder kommer väl så småningom allt eftersom det blir färdigt.

Överst är virkningen i virkalongen som jag är med i hos Våga skapa. Jag ligger lite efter i den, har inte hunnit med tredje delen som lades upp på bloggen i fredags och i morgon kommer redan fjärde delen.

Andra bilden uppifrån är mer virkning. Jag började virka en rund matta för några dagar sedan och har nu kommit ungefär halvvägs. Jag har rivit remsor av ett vitt underlakan och ungefär lika mycket tyg av en blåvit gammal gardin jag fått av min mormor. Det går faktiskt förhållandevis fort. Jag virkar med virknål 8, fasta maskor och ökar när det behövs :/

Tredje bilden är tre stycken Tildafigurer där delarna ska sys ihop och sedan monteras. Varför bara göra en liksom? :)

Fjärde bilden är ett stuvpaket från Ikea, 19 kr för närmare 3 meter tyg är inte så illa tycker jag. Av det har jag klippt ut nio kuddfodral till våra soffkuddar som jag tycker behöver förnyas lite.

Ja, det var vad jag pysslat med under veckan plus att vi varit och badat i havet och även hunnit med en grillfest med dopp i pool. Bara en vecka kvar på semestern nu. 

2 kommentarer:

Fröken Pimpinett sa...

Kjolen är tjusig i all sin enkelhet tycker jag! Du verkar ha många roliga projekt på gång.

dorabella sa...

Fin kjol! Har också funderat på en enkel kjol och nu blev jag taggad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...