tisdag 16 augusti 2011

Svar till hemlisbyte HÖST

Här kommer svaren på frågorna i hemlisbytet: 

1. Hur många barn har du och vilken sort? Jag har tre barn. Två flickor och en pojke. 
2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen? Äldsta dottern, 15 år och sonen, 12 år får stå över den här gången ;) Yngsta dottern, 5 år, har strl 116 och 30 i skor, huvud c:a 52. 
3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter? 44/46, strl 38 i skor. 
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning? Medel på sömnad och nybörjar på stickning och virkning. 
5. Någon annan hobby eller stort intresse? Göra smycken och att baka tycker jag är roligt. 
6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du? Jag gillar de flesta sorters tyger och det samma gäller garn, är "allätare" :) 
7.Vill du ha en hel meter tyg eller går det bra med två halvmetersbitar? Två halvmetrar blir alldeles utmärkt. 
8. Är du allergisk mot något? Nej. 
9. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar? Favoritfärgerna är rött, lila, svart till mig själv, till yngsta dottern som är den jag mest syr till blir det väldigt blandade färger.
10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning? Nej. 
11. Nytt eller second hand? Både och. 
12. Pojk/flick eller unisex? Både och. 
13. Vilka material gillar du eller ogillar du? Jag gillar det mesta. 
14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva? Resår, kardborreband, snedslå, sådant som alltid går åt. 
15. Är det något särskilt mönster du letar efter? Nej, inte just nu. 
16. Bor du i hus eller lägenhet? Lägenhet med uteplats. 
17. Kaffe eller te? Kaffe.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...