söndag 11 december 2011

Virkad tärna och tomtenisse

Här är två virkade figurer till luciatåget. En tärna och en tomtenisse har blivit färdiga.


De är virkade i garnet Freja, dubbelt garn med virknål 3,5-4. Det silvriga garnet är ett garn som heter Candy. För mönster/beskrivningar så får ni läsa inlägget innan. 


Jag visar tomten från sidan så luvan syns bättre. 


Här är Lucian med också. Jag har börjat på stjärngossen men den kommer nog inte hinna bli färdig innan tisdag. 

Nu är vi redo för Lucia, jag och C har kontrollerat att Luciakronan fungerar och Luciaklänningen passar i år också. Jag kommer nog inte hinna skriva mer här de närmsta dagarna, så jag önskar alla som tittar in här ett mysigt Luciafirande. 


4 kommentarer:

Palven sa...

Så otroligt söta :o)

Hemskapat sa...

Otroligt söta virkelser me like//Agneta

Sandra sa...

Så otroligt fina. Jag gillar verkligen tomten.

Fröken Pyssel sa...

Otroligt söta små virkalster :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...