lördag 14 januari 2012

Pingvin, lagkamrat m m

Fick tips om den här pingvinen i en grupp på Facebook, så jag letade upp mönstret, valde ut tyger och sydde ihop den igår kväll. Jag tyckte inte att den nödvändigtvis behövde vara svart och vit utan valde andra färger. Här är länk till beskrivningen och här är länken till PDF:n med mönstret.


Jag använde mig av beige och gul manchester som jag hade sedan tidigare. Tygerna till vingarna och magen är Tildatyger som jag köpte tidigare i veckan. Det är rea på Panduro på en del Tildatyger så jag passade på att köpa några olika.


Det blev några blå tyger och några i rött/rosa. Köpte bara ungefär en halvmeter av varje, men det kan nog räcka till lite smått och gott.

Jag har även utökat garnförrådet den här veckan med de här nystanen, som jag fick i ett byte. Tack så jättemycket Annika!



Passar på att lägga in bild på vad jag virkade och gav bort i present till en kusin som fyllde år på nyårsdagen.


Det är en s k lagkamrat, inspirerad av Mia Bengtsson. Eftersom jag inte har den senaste boken så fick jag virka lite på en höft. . 


Tycker att den blev ganska lik originalet, men huvudet fick jag inte riktigt till. Jag har satt fast en nyckelring upptill så kan man ju fästa lagkamraten där man vill.

Tack ni som tittar in här och lämnar uppmuntrande kommentarer! :)


4 kommentarer:

Anki sa...

Vilken superfin pingvin! Såg den oxå på FB men har sparat den i mappen "att göra när mer tid finns..." :-)

Annica sa...

Kul att du blev nöjd med garnet :)
Jag blev jättenöjd med det som du gjort till mig :)
Kram

Fangoria sa...

Så söta, både pingvinen och "lagkamraten" =)Såg också pingvin-mönstret på fb och är sugen att testa....

Suimi sa...

Otroligt söt pingvin! Ska påbörjas en sådan här hemma också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...