onsdag 25 april 2012

Sytt på syträffen

I helgen var det syträff här i Partille. Det var några "sytokar" som träffades och sydde hela helgen lång.

Jag tyckte först att jag inte fick sytt någonting. Först ett missöde med overlocken som efter rengöring och nya nålar fungerade bra igen.

Jag lägger in några bilder på det jag sydde i helgen.


En vändbar förklädesklänning. Pippityg på ena sidan och äppeltyg på den andra. Rött kantband. Knappar ska i men jag har inte riktigt bestämt mig för vilken sorts knappar det ska vara.


Den här klänningen sydde jag efter ett mönster i Ottobre, kanske nr 1 2012? Jag sydde i storlek 50 men den verkar mer vara en storlek 74.

Tre par trosor till C blev det också. Jag använde mig av små tygbitar som jag har sparat. Dessa tyger är från Stoff och stil, inköpta 2008/2009. Mönster från Ottobre nr 4 2004.


Jag har inte följt mönstret helt, som vanligt. Jag valde att sy i muddar i benöppningarna och upptill istället för att använda resår.

Två Tildasniglar blev sydda i helgen också. Väldigt lätta att sy. Det som är lite tråkigt är ju när man måste sy fast skalet i kroppen för hand.


Ser att jag nog måste få tag på en tunn spets eller ett smalt sicksackband att limma på nertill vid "skalet" för att dölja sömmen där jag sytt fast skalet i kroppen.

Jag har lite till att visa upp efter helgens syträff men det kommer senare under veckan :)


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...